PRESENTACIÓ

Aquest és el blog de l’assignatura Seguretat i Higiene en la Manipulació d’aliments que s’imparteix en el primer curs del cicle formatiu de grau mitjà de Cuina i Gastronomia. 

OBJECTIUS

L'objectiu principal de l’assignatura és proporcionar els coneixements científics, teòrics i pràctics que permetin obtenir una formació general, actual i crítica sobre la seguretat i higiene dels aliments.
Es pretén aportar informació clara i de fàcil comprensió que permeta a les persones que manipulen aliments afrontar el dia a dia del seu treball amb les màximes garanties higièniques, evitant i minimitzant riscos derivats de males pràctiques.


METODOLOGIA DIDÀCTICA

L’assignatura consta de 9 temes.
  • Es potenciarà el treball en equip i s’intentarà que l'alumne aconsegueixi un grau suficient de confiança amb l’ambient propi de la cuina i en ell mateix.
  • La part teòrica  es desenvoluparà a partir de l’explicació de la professora, complementada amb una sèrie de recursos: esquemes, apunts, fotocòpies, documents del blog, medis audiovisuals, bibliografia, etc.
  • Es proposaran activitats de recerca i investigació en el bloc per a treballar cadascun dels temes sota la supervisió i guia de la professora.
D’aquesta manera es vol aconseguir:

  • Ensenyar amb una estructura coherent, clara i organitzada.
  • Aconseguir una motivació positiva i una actitud favorable dels alumnes i les alumnes cap els continguts que se’ls proposa aprendre.


DESCRIPCIÓ DELS TEMES

Tema 1. Introducció a la Seguretat i Higiene.
Tema 2. Formació dels treballadors. Higiene personal.
Tema 3. Riscos associats als aliments.
Tema 4. Condicions estructurals i sanitàries dels locals.
Tema 5. Neteja i Desinfecció.
Tema 6. Desinsectació i Desratització.
Tema 7. Pràctiques Correctes de Higiene.
Tema 8. Residus en la industria alimentària.
Tema 9. Sistema APPCC en Hosteleria. 

AVALUACIÓ

L’avaluació de l’assignatura està formada per els següents parts: 
  • Examen teòric dels continguts de cada unitat didàctica amb preguntes tipus test, preguntes de verdader o fals ( 50% de la qualificació final).
  • Treballs de recerca i investigació, activitats o exercicis ( 40% de la qualificació final).
  • Actitud dins l'aula: observació del treball realitzat a classe i observació de la convivència en el centre i autonomia personal (10% de la qualificació final). 

No hay comentarios:

Publicar un comentario