jueves, 12 de enero de 2017

INFORMACIÓ SOBRE AL·LÈRGENS AL CONSUMIDOR EN ESTABLIMENTS D’HOSTALERIA

La llei d’informació alimentària (al·lèrgens) que s’inclou en el Reglament Europeu 1169/2011 estableix que totes les empreses operadores de col·lectivitats tindran que informar dels al·lèrgens que continguin els seus plats.
L’objectiu d’aquesta llei és informar al consumidor sobre els ingredients que poden causar al·lèrgies o intoleràncies, i que formen part dels plats del menú o carta.

El Reglament inclou un llistat de 14 substàncies al·lergèniques que s’han d’indicar de forma clara, fins i tot quan hi hagi la possibilitat de contaminació creuada per traces d’aquest.






Aquesta llei aplica també als aliments no envasats, és a dir, restaurants, bars, caterings, menjadors públics (col·legis, hospitals,  …) i màquines expenedores.
La informació alimentària (inclosos al·lèrgens) pot posar-se a disposició del consumidor a través de diversos suports: paper, suport informàtic o de forma oral. El més recomanable és posar-ho en el menú.  

L’hostaler és el responsable d’informar els seus clients en aquest sentit. L’omissió d’aquesta informació pot comportar sancions per a l’establiment. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario